lauantai 1. kesäkuuta 2024

Narsissien eli pääsiäisliljojen kymmenet variantit!

Olen ihan tarkoituksellakin ostanut keväällä jäännössipuleita, halvalla saa, joskus uusiakin syksyllä. Olen huomioinnut kuinka monta lajiketta nekin keskenään jakavat. Niissä on joku tuoksullinenkin, kerran sain sellaisia lahjaksi, mutta en hoksannut silloin laittaa niitä maahan.

Tässä näpsäsin kuvia. Ne kukkivat yhtäkkiä ja hups kuihtuivat pian tässä helteessä. Yksi kysymys olisi. Jotkut sanovat, että kun kukinta on lakastunut, lehdet voi leikata alas ja että silloin ne kukkisivat enemmänkin seuraavana keväänä. Onko tosi? Voiko ne laikata alas ruohonleikkurilla?





Niitä on myös isompia ja pienempiä laatuja. Tämä alla oleva sipulikasvi on otettu muistoksi erään Tampereen lähistöllä olevan järven saaresta. Enhän minä niiden nimiä muista. Mutta sanoivat, että tämä on ikivanha lajike. Kaunis se on ja olen yrittänyt sitä vaalia. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olen iloinen kommenteista!