lauantai 30. marraskuuta 2019

Runollinen joulukalenteri 2019

Olen pari vuotta nauttinut runollisten joulukalenterieni työstämisestä, joten ajattelin ottaa sellaisen esiin nytkin.

Uteliaisuuttani päätin tutkia muitakin pohjoismaisia runoilijoita eli ruotsalaisia, norjalaisia, tanskalaisia ja islantilaisiakin. Jos yleensäkään löydän heidän runojaan suomennettuina. Jos en, otan mukaan suomenruotsalaisia runoilijoita. Toivon, että joulukalenterini avaajillakin heräisi uteliaisuus runoihin.

En ilmoittele tästä joka päivä facebook-sivullani, etteivät ihan kyllästy. Mutta runoista innostuvat voivat kurkata joka aamu uutta runoa ja kalenteriluukkujani. Sillä nimittäin...

...kävin Liisa-ystäväni kanssa virkistysmatkalla Wienissä syyskuun lopulla. Sieltä ostin erään hassun jutun matkamuistoksi; joulukalenterin. Minulla ei ole koskaan ollut omaa joulukalenteria, Nyt on, jopa wieniläinen. Ihan jännitän avata noita luukkuja. Mitähän sieltä löytyy? Itse kalenterissa on vähän makean oloinen maalaus klittereineen vanhan ajan torielämästä Wienin Stephanin tuomiokirkon edessä. Ja näitä luukkujen yllätyskuvia runojen kera tuon esiin blogisivuillani.

Tervetuloa jouluiseen Wieniin ja pohjoismaiseen runokalenteriin, jonka avaan pian!


3 kommenttia:

  1. Odottelen runoja ja kuvia.
    Joulukalenteri saa minusta ollakin täynnä tavaraa ja vähän kiiltäväkin.

    VastaaPoista
  2. Kiitos mukanaolemisestanne! Olen iloinen, että minulla on seuraa runojen parissa!

    VastaaPoista

Olen iloinen kommenteista!