perjantai 5. elokuuta 2011

Olen niin kiitollinen!

Huomasin yksi päivä, kuinka monesta asiasta olen kiitollinen. Todella kiitollinen. Ihania asioita on tullut elämääni, ihania asioita olen löytänyt ja ihania asioita tapahtuu ympärilläni. Mitäs niistä hankalista...

Hyvä kasvattaa hyvää, hankala hankalaa, sanotaan.

Piti oikein ottaa kamera käteen, kulkea pihallani kierros ja huomata ne seikat, joista kiittää:


 Yksi asia, josta kiitän itseäni. Kunhan vain siivoan, löydän monta hyvää ja hyödyllistä asiaa. Tämä sadetin löytyi liiterista, jonka siivosin. Sitäkin nyt elokuussa tarvittiin, vaikka kesä on ollut sateineen ja helteineen hyvä.


 Toinen hieno juttu on ystävät. Ystävät tulivat ja olivat auttamassa tyhjentämään marjapensaitten runsauttakin.


En voi olla kiittämättä teollista suunnitteluakaan. Tässä Globe- eli maapallopömpeli, joka hoitaa kompostointiani. Uusi ostos tupaani. Olen siitä ylpeä.

 

Minulla on ihana poika, joka huomioi käytännön asioita. Sahapukkia olen kaivannut moneen otteeseen silloin, kun olen tarvinnut sahata käsin. Ja tarpeen tämä on moottorisahallakin. Tosin minä lupasin tehdä hionta-j a viimeistelytyön. Kuvassa alla hän suunnitteli pannuhuoneeseen telineen, etteivät puut hajoa pitkin lattiaa ja pinot pysyvät koossa. Tosi hyvä! Liiterin suojaan on myös ilmestynyt puita pinottain ja kasoittain.




Minulla on toinenkin ihana poika, jonka silmä arvioi sitten maailmaa ehkä enemmän esteettiseltä ja esineen säilyyden kannalta. Hän puhdistaa, hioo, lahonsuojaa ja maalaa sitä mikä on tarpeen kuten näissä kuvissa portaat. Miten hyvä juttu!


Joku joskus onkin ihmetellyt, että miten pärjään yksin, miten jaksan hoitaa kaikkea yksin. En ole yksin.

Kippis! Pilsner, En ole yksin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olen iloinen kommenteista!