torstai 1. joulukuuta 2016

Joulukalenteri 1.päivä

Aina vain haluan leikkiä.

Minulla ei ole varsinaista joulukalenteria, josta luukkuja aikaisisin. Teen tässä itse joulukalenteria.

Minulla on vuosia ollut jonkinlainen sarjakalenteri, milloin joulukoristeista, milloin vanhoista korteista ja jonkinlaista jouluhoroskooppiakin olen siinä pitänyt. Viime jouluna oli joulupaperit, jotka joillekin herättivät muistoja.

Nyt poimin esiin joulupostimerkit. En niitä lähde tulkitsemaan millään muotoa. Kerron tällä kertaa arkisista toimistani. Jostakin arkisen mukavasta. Ei arjen tarvitse olla jotakin tympeää, vaan täynnänsä pieniä iloisia asioita. Niitä pitää vain kaivaa esille.

Tähän ensimmäiseen päivään haluan laittaa postimerkin, jolloin ei vielä käytetty niin yleisesti joulumerkkejä. Ei ainakaan minulle tullussa joulupostissa. Posti näytti virallisuutensa ja askeettisuutensa. Tosin oli jo olemassa joulumerkkejä, joita myytiin hyväntekeväisyyden varjolla vuodesta 1907. Niitä piti ostaa ihan erikseen. Siitä enemmän 2.päivän postauksessa.

1. päivä, Oskarin päivä, nimistäkin olen joskus tehnyt selkoa joulukalenterissani, sattuu torstaipäivälle. Thorin päivä. Thor viikinkien ylijumala vasaroineen.

Eilen tein ihan oman piparkakkutaikinan paksusti voista ja kermasta. Tänään iltapäivällä tulossa pieniä leipojakavereita, Zedra ja Humam äitinsä kanssa. En ole varmaan koskaan vielä ollut ilman tätä tuoksua joulun alla. Taidan etsiä tuvan ikkunalle joitakin joulukoristeita; tonttuja ja karjalaisen käen kiikkumaan siihen.


Nyt en etsi joululauluja, vaan esittelen jouluaskareita. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olen iloinen kommenteista!