sunnuntai 30. joulukuuta 2012

Miksi juuri Ruusu 2 ?


Minulla tulee pian kaksi vuotta siitä, kun sain päähäni alkaa möyrimään pihaani ja vanhaa perunamaata uuteen uskoon 'ruusutarhaksi'. Ruusutarha on aivan suureellinen nimi vieläkin, mutta siinä on symbolina kasvun mahdollisuus, kauneuden mahdollisuus, unelmien mahdollisuus ja itse sen mystiikka. Olen lieventänyt 'tarha'-utopiaani lisäämällä eteen 'metsätonttu'. Koska se minä olen. Metsissä viihtyvä, siellä kuljeksiva, vähän ilmoja tähyilevä 'tonttu'. Tuolla Tontulle on helppoa antaa virheet anteeksi ja nauraa sen tekemisille.

Mutta en koskaan olisi arvannut, mihin tuo idea minua vie. Enkä koskaan olisi arvannut, että yhä tätä blogiani kirjoittelen. Ihmeekseni huomaan, että minussa on tuo pitkäjänteisyys ja sinni kehittynyt kummasti. 

Eikä mieleenikään olisi tullut sellainen ajatus, että tuo RUUSU kaikessa laajuudessaan todella on hoitanut minua. Eikä vain minua, vaan siinä sivussa paljon jotakin muutakin. Se on kuin Fenix-linnun lailla puhkonut ylös routineesta maasta, kurkottanut aurinkoa ja ravisutellut kaikkea jähmeää arkea, suorastaan ottanut siipiensä suojaan koko paikan tässä. Siinä sylissä on ollut hurjan hyvä olla. Se ei polta, ei pistä, ei vaadi... vain energisoi.

Kaksi vuotta sitten kirjoittelin tuolla ensimmäisessä blogissani 'Miksi juuri Ruusu?' ..." kontakti ruusuun on enemmän kontaktia rakkaisiin ihmisiin ja heidän ruusumieliinsä, ruususydämiinsä. Se ruusunvarren pituinen matka, jossa on aina oma herkkyytensä ja jännitteensä. Tavoitanko sitä ruususydäntä, sen herkkyyttä, osaanko tulla luo? Ruusu on minulle enemmän objekti  kuin oman sydämen nuppu."

Miten noin osasinkaan! Olen tuolla ruusutiellä vasta alkumatkalla. Aika pökkerössä tämän kahden kovan vuoden jälkeen. En ole vielä tavoittanut 'ruususydäntä', myönnän. Mutta jatkan matkaa. 

On tämä kyllä aivan hullua hommaa!!! Välillä se naurattaa ja ihmettyttää.

Laitan tähän ruusublogini/ruusutarhani syntymäkartan, jossa näkyy 9.1.päivän transiitit. Sitä tutkailen. Missä Ruusutarhani kulkee, millaisessa säässä, millaisissa tunnelmissa just nyt. Laitan AP-kartan seuraavaksi, josta voi enemmän tutkailla tulevaakin vuotta.

Kuten alkukartasta voi huomata, on sen kaikki planeetat tuolla vasemmalla, eli kartan itsekeskeisellä jahkailualueella. Ja päiväkirjamaista blogiahan siitä olen kirjoitellut. Kun laitan seuraavaksi Ap-kartan, on sen ilme aivan muuttunut. 

Kahdessa vuodessa on kartallani jotakin tapahtunutkin. Mars-Kauriin aikana on ollut Marsin paluu, jota en ole huomannutkaan. Ja sen myötä on purkautunut esiin uusia ideoita, monenlaista toimintaa alulle on tullut laitettua. Mm. paluun ajankohtana liityin kyläyhdistykseen ja sitä myöten virisi monta uutta asiaa ruusutarhnikin ympärille. Nyt on Mars kulkemassa kiinni Rosenkavaljer-asteroidia, joten en ihmettele yhtään, jos tulisi esiin aivan yllättäviä kontakteja. Tällä hetkellä Mars on yhtymässä onnenpisteeseeni! Mitähän se meinannee? Rosengard-asteroidi ja itse Rosakin ovat kulkemassa peräkanaa tuolla Skorpionissa ja saavuttavat ehkä keväällä työnakselia. Ruusutarhassa töitä riittänee! Horus ja Venus siellä kimpassa ovat kohtaamassa pian Ascendenttia. Mietinkö enemmänkin koko blogin ja tarhan arvoja uudemman kerran?

Enpäs nyt muuta tuosta lukea taida...

1 kommentti:

Olen iloinen kommenteista!